Apple iPhone 12/12 Pro -laitteiden ääniongelma puheluiden aikana

Onko sinulla iPhone 12- tai iPhone 12 Pro -laite? Voit olla oikeutettu ilmaiseen huoltoon Applen huolto-ohjelman kautta. 

Apple on todennut, että lokakuun 2020 ja huhtikuun 2021 välisenä aikana valmistetuissa iPhone 12- ja iPhone 12 Pro -laitteissa voi mahdollisesti olla ääniongelmia puheluita soittaessa ja vastaanotettaessa. Jos laitteesi ei tuota ääntä puheluiden aikana se voi olla oikeutettu ilmaiseen huoltoon.  Vika ei koske iPhone 12 mini tai iPhone 12 Pro Max laitteita. Puheluiden ääniongelmat iPhone 12- ja iPhone 12 Pro -laitteissa johtuvat viallisesta osasta vastaanotinmoduulissa. 

Huoltoprosessi Resetellä

Applen huolto-ohjelma kattaa nämä ääniongelmaiset iPhone 12- ja iPhone 12 Pro -laitteet kahden vuoden ajan laitteen ostopäivästä lähtien. Voit toimittaa iPhonesi Resetelle huoltoon tuomalla laitteen suoraan myymäläämme tai postittamalla laitteen verkkokauppamme kautta. Voit myös varata ajan pikahuoltoon nettisivujemme kautta. Koulutettu Apple teknikko tarkistaa laitteen, suorittaa vikadiagnostiikan ja huoltaa laitteen huolto-ohjelman mukaisesti. 

Huoltoon toimittamisen muistilista

1. Varmuuskopioi iPhonen tiedot iCloudiin tai tietokoneeseen ennen kuin toimitat iPhonen Resetelle huoltoon

2. Poiskytke Etsi iPhone -toiminto. Ohjeet löydät osoitteesta https://support.apple.com/kb/PH2702

3. Laitteen tulee olla ulkoisesti ehjä, jotta huolto-ohjelman mukainen korjaus voidaan tehdä. Jos esimerkiksi laitteen näyttö on rikki, tulee se korjauttaa ennen maksutonta huolto-ohjelman korjausta

Applen huolto-ohjelmat

Applella on erilaisia huolto-ohjelmia laitteille, joissa on havaittu vikaa ja joille Apple myöntää ilmaisen korjauksen vuoden takuun loppumisen jälkeen. Pääset tutustumaan eri Apple-laitteiden huolto-ohjelmiin osoitteessa https://support.apple.com/fi-fi/service-programs. Voit toimittaa Resetelle huoltoon kaikki Applen huolto-ohjelmiin kuuluvat laitteet. 

Lue myös nämä