Usein kysyttyä

Tarkistamme aina laitteesi takuun puolestasi. Suoritamme kaikki takuunalaiset työt laitevalmistajan takuuehtojen mukaisesti. Tieto valmistajan takuuajoista ja takuuehdoista löytyy valmistajan sivuilta, sekä laitteen mukana toimitetusta takuukortista.
Huollamme valtaosan puhelimista vuorokauden aikana. Ilmoitamme sinulle tekstiviestillä, tai sähköpostilla mikäli huollossa tarvittavaa varaosaa ei ole heti saatavilla, tai jos tarvitsemme lisätietoja huoltoa varten.
Suosittelemme käyttämään automaattista varmuuskopiointia valmistajan tarjoamalla tavalla. Jos automaattinen varmuuskopiointi ei ole käytössä kannattaa laitteen tiedoista ottaa varmuuskopio valmistajan pilvipalveluun viimeistään ennen huoltoon toimittamista.
Suosittelemme aina varmuuskopiointia ennen huoltoon toimittamista. Takuuhuolloissa laitevalmistajan edellytyksenä on että laite tyhjennetään.
Lähtökohtaisesti emme tarvitse puhelimesi huoltamiseen lukituksen pääsykoodia, koska puhelimen voi nollata huollossa. Jos haluat, että puhelin varmuuskopioidaan tarvitsemme pääsykoodin. Pääsykoodin voi huollon ajaksi vaihtaa väliaikaiseen pääsykoodiin ja luovuttaa sen huoltoon, tai puhelimen pääsykoodin voi poistaa käytöstä huollon ajaksi.
Puhelimen ja tabletin vikadiagnostiikka ja kustannusarvio maksaa 39€ ja kannettavien tietokoneiden kustannusarvio maksaa 89€.

Myymälöissä hyväksymme kaikki yleisimmät pankki- ja luottokortit. Voit myös maksaa käteisellä. Verkkokaupassa on lisäksi käytössä Apple Pay, Google Pay ja Klarna lasku, sekä osamaksu. 

Kustannusarvio kertoo onko laite korjattavissa, mitä laitteesta korjataan ja minkä verran korjaus maksaa.

Mikäli huoltopalveluun takuutyönä toimitetussa laitteessa ilmenee takuun piiriin kuulumaton korjattavissa oleva vika, asiakas voi pyytää vian korjaamista veloitustyönä tai laitteen palauttamista korjaamattomana. 

Puhelimen voi toimittaa huoltoon meidän verkkokaupan kautta tai vaihtoehtoisesti tuomalla puhelin myymäläämme Helsinkiin tai Tampereelle.

Kyllä. Voitte soittaa meidän tukinumeroon 0600 0 1060 (arkisin klo 08-17. 1,49€ min + pvm/mpm), mikäli ette pääse itse noutamaan laitetta ja laitteen noutaa joku toinen henkilö. Henkilöllisyys tulee todistaa laitetta noudettaessa.
Rikkinäinen näyttö kannattaa ehdottomasti korjauttaa. Näytön vaihtaminen on yleensä edullisempaa kuin uuden puhelimen hankinta. Lisäksi rikkoutuneen puhelimen korjaaminen on ympäristöystävällistä. Rikkinäisistä näytöistä syntyy yleisiä jatko-ongelmia eikä puhelin ole enää vesitiivis rikkoutumisen jälkeen.
Näytön vaihdon hinta vaihtelee puhelinmalleittain. Oman laitteesi hinta-arvion saat huoltoon toimittamisen yhteydessä.

  • iPhone näytön vaihdot alk. 189€
  • Huawei näytön vaihdot alk. 69€
  • Motorola näytön vaihdot alk. 99€
  • Oneplus näytön vaihdot alk. 169€
  • Samsung näytön vaihdot alk. 59€
  • Sony näytön vaihdot alk. 109€
  • Xiaomi näytön vaihdot alk. 109€

Kyllä. Voit asioida Helsingin tai Tampereen myymälässä ilman ajanvarausta myymälän aukioloaikoina. Ajanvarauksella pyrimme suorittamaan puhelimesi huollon odottaessa. Ajanvaraus on maksutonta.

Puhelimen kastuessa kannattaa ensin selvittää korvaako koti- tai matkavakuutuksesi sattuneen vahingon. Joissain tapauksissa puhelin on vielä mahdollista ja kannattavaa korjata myös kastumisen jälkeen. Voit toimittaa puhelimesi meille arvioitavaksi. Teemme myös kirjallisen kustannusarvion vakuutusyhtiötä varten.
Laitevaihto on Applen virallinen korjaustoimenpide kun esimerkiksi iPhonesi tai iPadisi on kastunut, vääntynyt tai näyttö ja takalasi ovat rikkoutuneet. Laitevaihdossa saat täysin ominaisuuksiltaan vastaavanlaisen laitteen rikki menneen tilalle ja viallinen laite palautuu  Applelle. Vaihtolaite on täysin uutta vastaava laite, joka tulee suoraan Applelta. Vaihtolaitteen takuu jatkuu alkuperäisen laitteen takuun mukaan. Jos alkuperäisen laitten takuu on päättynyt, on vaihtolaitteella kolmen kuukauden takuu. Laitevaihdossa ei tule mukana laturia tai muita lisävarusteita.
Valtuutettu huolto noudattaa valmistajan huolto-ohjelmien mukaisia huoltoprosesseja. Valtuutetussa huollossa laitteesi korjataan aina alkuperäisillä varaosilla ja laitteesi takuu säilyy huollon jälkeenkin. Valtuutetussa huollossa laitteesi tarkistaa ja huoltaa laitevalmistajien kouluttamat ja sertifioidut huoltoteknikot. Laitteesi huolletaan takuunalaisten vikojen osalta laitevalmistajien takuuohjelmien mukaisten huoltotoimenpiteiden mukaisesti.
Find my iPhone -toiminto on Apple:n etäpaikannus sovellus. Find my iPhone -toiminto lukitsee laitteen käyttäjään eikä puhelimelle voida tehdä huoltotoimenpiteitä toiminnon ollessa päällä. Muistathan tarkistaa että toiminto on kytketty pois päältä, jotta puhelimen huolto voidaan suorittaa ilman viivästyksiä. Voit lukea lisää Find my iPhone -toiminnosta sekä sen poisto-ohjeista Applen verkkosivuilta
Kyllä, laitteet huolletaan aina valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta laitteen ominaisuudet säilyvät ennallaan. Valtuutettuna huoltona vaihdamme puhelimeesi aina osien vaihdon yhteydessä myös uudet kiinnitysteipit ja -liimat.
  1. Kytke virta pois päältä 
  2. Kuivaa puhelin pintapuolisesti esimerkiksi vaatteella tai liinalla.
  3. Poista SIM-kortti ja muistikortti, sekä muut irtoavat osat. Jos puhelimessa on irroitettava takakansi, voi akun myös irroittaa. Huomioithan että monissa puhelimissa ei nykyään ole enää irroitettavaa takakantta ja akkua. 
  4. Toimita puhelin huoltoon vaurioiden tarkistamista varten.
  1. Varmuuskopioi puhelimen tiedot
  2. Applen laitteista tulee poiskytkeä ”Find My…” -toiminto aina ennen huoltoon toimittamista. Ohjeet poiskytkemiselle löydät Applen verkkosivuilta
  3. Poista puhelimesta lisävarusteet (suojakuoret, sim-kortti, suojalasi)
Myönnämme puhelimellesi kuukauden työtakuun. Jos sama vika toistuu huollon jälkeen, pyydämme toimittamaan puhelimen uudestaan huoltoon. Toimitathan laitteesi huoltoon aina mahdollisimman tarkalla vikakuvauksella, jotta vika saadaan varmasti paikannettua.

Valitse itsellesi parhaiten sopiva palvelumalli