Resete vastaa valtuutetun mobiilihuoltomarkkinan kysyntään – kaikki merkit hoituvat ja kapasiteettia kasvatetaan vauhdilla

Resete vastaa valtuutetun mobiilihuoltomarkkinan kysyntään – kaikki merkit hoituvat ja kapasiteettia kasvatetaan vauhdilla

Viimeiset vuodet ovat olleet haastavia mobiililaitteiden huoltomarkkinalle. Volyymit ovat olleet laskussa mikä on johtanut kannattavuus- ja rahoitusongelmiin useissa yhtiöissä. Pidempään jatkunut paine on lopulta tänä vuonna johtanut kahden merkittävän toimijan poistumiseen markkinasta konkurssin kautta. Viimeinen näistä uutisoitiin viime viikolla.


Myös Resete on osaltaan kärsinyt heikosta markkinasta. Korjausten laadusta, nopeudesta ja asiakastyytyväisyydestä on kuitenkin pidetty kiinni ja toimintaa on sopeutettu ennakoivasti markkinatilanteeseen. Tyytyväiset asiakkaat ja ratkaisukeskeinen asenne ovat samalle tuoneet yhtiölle uusia päämieskumppanuuksia ja asiakkuuksia pitäen liikevaihdon kasvussa.


”Merkittävän kilpailijan konkurssi näkyi meillä viime viikolla selvänä volyymin kasvuna. Myös asiakkailta ja päämiehiltä tuli runsaasti yhteydenottoja. Kiireisen viikon jälkeen voimme todeta, että kaikki merkit hoituvat nyt meidän kautta. Resetellä on jo valtuutus lähes kaikkien puhelinmerkkien korjaukseen ja viimeisten laitevalmistajien kanssa haemme aktiivisesti ratkaisua. Väliaikaisen ratkaisuna olemme sopineet, että hoidamme meidän kautta nuo merkit Itä-Euroopassa toimivaan huoltoliikkeeseen.” kertoo Reseten toimitusjohtaja Risto Päivänsalo.


Päämerkkien, Samsungin ja Applen osalta Resete on lisännyt kapasiteettia ennakoivasti kesää kohti ja viime viikon uutisten myötä teknikoita on palkattu vielä lisää. ”Rekrytointiprosessi saatiin heti käyntiin ja on jo pitkällä. Kapasiteettia ajetaan ylös nopeasti mutta kestävästi. Toimituskyvystä ei tingitä, eikä jonoja ole päässyt syntymään.” toteaa Reseten operatiivinen johtaja Tommi Parjanen.


”Viimeisen vuoden aikana Resete on panostanut erityisesti MacBook –korjauskykyyn sekä B2B –palveluihin. Nykyään myös myymälätoimipisteissä pystytään hoitamaan MacBookien korjaukset, jopa odottaessa. Reseten B2B – sekä kiertotalouspalvelut ovat myös olleet kasvussa. Varsinkin vaihtolaitepalvelut ovat olleet kysyttyjä. Maailman muuttuessa enemmän vastuulliseen suuntaan, ovat myös Reseten tarjoamat palvelut käytettyjen puhelinten segmentissä kasvaneet huomattavasti.” kertoo Reseten myyntijohtaja Juha-Pekka Willman.


Huoltoyhtiöiden konkursseja on lähihistoriassa ollut useita. Reseten tavoitteena on omalta osaltaan olla parantamassa markkinan mainetta tältä osin. ”Operaatiot tulee pystyä rakentamaan kustannustehokkaiksi ja kilpailukykyisiksi, sillä markkina on pieni ja katteet matalia. Samalla yhdessä laitevalmistajien kanssa täytyy löytää sellaiset rakenteet ja hinnoittelumallit, joilla toimintaa pystytään pyörittämään kannattavasti. Olemme panostaneet näihin asioihin aktiivisesti, sillä meidän tavoitteena on koko ajan ollut rakentaa markkinaan terve ja pitkäjänteinen toimija, joka pystyy myös panostamaan palveluiden kehittämiseen yhdessä asiakkaiden kanssa” toimitusjohtaja Päivänsalo toteaa.

Reseten tulos on kääntynyt viimeisen vuoden aikana voitolliseksi. Edellisen 12 kuukauden liikevaihto oli kesäkuun lopussa 4,6M€ ja nettotulos 87t€.


Lisätiedot:
Risto Päivänsalo, toimitusjohtaja 040 522 2309
Juha-Pekka Willman, myyntijohtaja 040 136 7686
Tommi Parjanen, operatiivinen johtaja 050 496 1230

Lue myös nämä