Asiakaspalvelu

Yksityisasiakkaat

Miten voimme auttaa?

Tälle sivulle olemme koonneet asiakaspalvelumme yhteystiedot, sekä  usein kysyttyjä kysymyksiä joita asiakaspalvelumme kohtaa. Toivottavasti löydät näistä ratkaisun kysymykseesi. 

Jos vastausta ei löydy, otathan yhteyttä suoraan asiakaspalveluumme soittamalla tai lähettämällä sähköpostia. Huollossa olevan laitteen tilan näet Huollontila -sivustolta RES-alkuisella työnumerolla.

Voit olla meihin yhteydessä myös sosiaalisen median kanavien kautta:

Puhelintuki

 
Ma-pe 9-17 0600 0 1060 (1,47€ min + pvm/mpm)

Sähköposti

 

Usein kysyttyä

Tarkistamme aina laitteesi takuun puolestasi. Suoritamme kaikki takuunalaiset työt laitevalmistajan takuuehtojen mukaisesti. Tieto valmistajan takuuajoista ja takuuehdoista löytyy valmistajan sivuilta, sekä laitteen mukana toimitetusta takuukortista.
Huollamme valtaosan puhelimista vuorokauden aikana. Ilmoitamme sinulle tekstiviestillä, tai sähköpostilla mikäli huollossa tarvittavaa varaosaa ei ole heti saatavilla, tai jos tarvitsemme lisätietoja huoltoa varten.

Huollon tilanteen näät huollontila.fi sivustolta. Sieltä löydät myös mahdolliset huollon ottamat kuvat laitteen vauriosta.

Suosittelemme käyttämään automaattista varmuuskopiointia valmistajan tarjoamalla tavalla. Jos automaattinen varmuuskopiointi ei ole käytössä kannattaa laitteen tiedoista ottaa varmuuskopio valmistajan pilvipalveluun viimeistään ennen huoltoon toimittamista.
Suosittelemme aina varmuuskopiointia ennen huoltoon toimittamista. Takuuhuolloissa laitevalmistajan edellytyksenä on että laite tyhjennetään.
Lähtökohtaisesti emme tarvitse puhelimesi huoltamiseen lukituksen pääsykoodia, koska puhelimen voi nollata huollossa. Jos haluat, että puhelin varmuuskopioidaan tarvitsemme pääsykoodin. Pääsykoodin voi huollon ajaksi vaihtaa väliaikaiseen pääsykoodiin ja luovuttaa sen huoltoon, tai puhelimen pääsykoodin voi poistaa käytöstä huollon ajaksi.
Puhelimen ja tabletin vikadiagnostiikka ja kustannusarvio maksaa 39€ ja kannettavien tietokoneiden kustannusarvio maksaa 89€.

Myymälöissä hyväksymme kaikki yleisimmät pankki- ja luottokortit. Voit myös maksaa käteisellä. Verkkokaupassa on lisäksi käytössä Apple Pay, Google Pay ja Klarna lasku, sekä osamaksu. 

Kustannusarvio kertoo onko laite korjattavissa, mitä laitteesta korjataan ja minkä verran korjaus maksaa.

Mikäli huoltopalveluun takuutyönä toimitetussa laitteessa ilmenee takuun piiriin kuulumaton korjattavissa oleva vika, asiakas voi pyytää vian korjaamista veloitustyönä tai laitteen palauttamista korjaamattomana. 

Puhelimen voi toimittaa huoltoon meidän verkkokaupan kautta tai vaihtoehtoisesti tuomalla puhelin myymäläämme Helsinkiin tai Tampereelle.

Kyllä. Voitte soittaa meidän tukinumeroon 0600 0 1060 (arkisin klo 08-17. 1,47€ min + pvm/mpm), mikäli ette pääse itse noutamaan laitetta ja laitteen noutaa joku toinen henkilö. Henkilöllisyys tulee todistaa laitetta noudettaessa.

Rikkinäinen näyttö kannattaa ehdottomasti korjauttaa. Näytön vaihtaminen on yleensä edullisempaa kuin uuden puhelimen hankinta. Lisäksi rikkoutuneen puhelimen korjaaminen on ympäristöystävällistä. Rikkinäisistä näytöistä syntyy yleisiä jatko-ongelmia eikä puhelin ole enää vesitiivis rikkoutumisen jälkeen.

Näytön vaihdon hinta vaihtelee puhelinmalleittain. Oman laitteesi hinta-arvion saat huoltoon toimittamisen yhteydessä.

 

  • iPhone näytön vaihdot alk. 189€
  • Huawei näytön vaihdot alk. 69€
  • Motorola näytön vaihdot alk. 99€
  • Oneplus näytön vaihdot alk. 169€
  • Samsung näytön vaihdot alk. 59€
  • Sony näytön vaihdot alk. 109€
  • Xiaomi näytön vaihdot alk. 109€

Kyllä. Voit asioida Helsingin tai Tampereen myymälässä ilman ajanvarausta myymälän aukioloaikoina. Ajanvarauksella pyrimme suorittamaan puhelimesi huollon odottaessa. Ajanvaraus on maksutonta.

Puhelimen kastuessa kannattaa ensin selvittää korvaako koti- tai matkavakuutuksesi sattuneen vahingon. Joissain tapauksissa puhelin on vielä mahdollista ja kannattavaa korjata myös kastumisen jälkeen. Voit toimittaa puhelimesi meille arvioitavaksi. Teemme myös kirjallisen kustannusarvion vakuutusyhtiötä varten.
Laitevaihto on Applen virallinen korjaustoimenpide kun esimerkiksi iPhonesi tai iPadisi on kastunut, vääntynyt tai näyttö ja takalasi ovat rikkoutuneet. Laitevaihdossa saat täysin ominaisuuksiltaan vastaavanlaisen laitteen rikki menneen tilalle ja viallinen laite palautuu  Applelle. Vaihtolaite on täysin uutta vastaava laite, joka tulee suoraan Applelta. Vaihtolaitteen takuu jatkuu alkuperäisen laitteen takuun mukaan. Jos alkuperäisen laitten takuu on päättynyt, on vaihtolaitteella kolmen kuukauden takuu. Laitevaihdossa ei tule mukana laturia tai muita lisävarusteita.
Valtuutettu huolto noudattaa valmistajan huolto-ohjelmien mukaisia huoltoprosesseja. Valtuutetussa huollossa laitteesi korjataan aina alkuperäisillä varaosilla ja laitteesi takuu säilyy huollon jälkeenkin. Valtuutetussa huollossa laitteesi tarkistaa ja huoltaa laitevalmistajien kouluttamat ja sertifioidut huoltoteknikot. Laitteesi huolletaan takuunalaisten vikojen osalta laitevalmistajien takuuohjelmien mukaisten huoltotoimenpiteiden mukaisesti.
Find my iPhone -toiminto on Apple:n etäpaikannus sovellus. Find my iPhone -toiminto lukitsee laitteen käyttäjään eikä puhelimelle voida tehdä huoltotoimenpiteitä toiminnon ollessa päällä. Muistathan tarkistaa että toiminto on kytketty pois päältä, jotta puhelimen huolto voidaan suorittaa ilman viivästyksiä. Voit lukea lisää Find my iPhone -toiminnosta sekä sen poisto-ohjeista Applen verkkosivuilta
Kyllä, laitteet huolletaan aina valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta laitteen ominaisuudet säilyvät ennallaan. Valtuutettuna huoltona vaihdamme puhelimeesi aina osien vaihdon yhteydessä myös uudet kiinnitysteipit ja -liimat.
  1. Kytke virta pois päältä 
  2. Kuivaa puhelin pintapuolisesti esimerkiksi vaatteella tai liinalla.
  3. Poista SIM-kortti ja muistikortti, sekä muut irtoavat osat. Jos puhelimessa on irroitettava takakansi, voi akun myös irroittaa. Huomioithan että monissa puhelimissa ei nykyään ole enää irroitettavaa takakantta ja akkua. 
  4. Toimita puhelin huoltoon vaurioiden tarkistamista varten.
  1. Varmuuskopioi puhelimen tiedot
  2. Applen laitteista tulee poiskytkeä ”Find My…” -toiminto aina ennen huoltoon toimittamista. Ohjeet poiskytkemiselle löydät Applen verkkosivuilta
  3. Poista puhelimesta lisävarusteet (suojakuoret, sim-kortti, suojalasi)
Myönnämme puhelimellesi kuukauden työtakuun. Jos sama vika toistuu huollon jälkeen, pyydämme toimittamaan puhelimen uudestaan huoltoon. Toimitathan laitteesi huoltoon aina mahdollisimman tarkalla vikakuvauksella, jotta vika saadaan varmasti paikannettua.

Voimme suorittaa lukon purun puhelimellesi. Lukon purku tyhjentää puhelimen joten on hyvä huomioida, että kaikki tiedot laitteesta häviävät. Lukon purkua varten tarvitsemme puhelimesi ostokuitin. Hinta palvelulle on 35 euroa.

Jälleenmyyjät

Miten voimme auttaa?

Hei jälleenmyyjä! Tältä sivulta löydät vastaukset asiakaspalvelultamme usein kysyttyihin kysymyksiin, sekä yhteystietomme. Toivottavasti lödät näistä ratkaisun pulmaasi.

Jos sinulla on kysymys, johon ei löydy vastausta alla olevista vaihtoehdoista voit olla sähköpostitse yhteydessä kauppiastukeen tai soittamalla puhelintukeemme

Ajan tasalla oleva huoltotöiden seuranta löytyy osoitteesta huollontila.fi. Voit hakea huoltotyön laitteen IMEI-koodilla tai RES -alkuisella työnumerolla.

Puhelintuki

 
Ma-pe 9-17 09 5655 7310
  

Sähköposti

 

Usein kysyttyä

Voit seurata huollon etenemistä osoitteessa huollontila.fi.

Tarvitset RES -alkuisen huollon työnumeron, tai laitteen IMEI-koodin. 

Vauriokuvat löytyvät  huollontila.fi-sivustolta RES-alkuisella työnumerolla.

Näytön vaihdon hinta vaihtelee puhelinmalleittain. Tarkemman hinta-arvion löydätte verkkokaupastamme.

  • iPhone näytön vaihdot alk. 189€
  • Huawei näytön vaihdot alk. 69€
  • Motorola näytön vaihdot alk. 99€
  • Oneplus näytön vaihdot alk. 169€
  • Samsung näytön vaihdot alk. 59€
  • Sony näytön vaihdot alk. 109€
  • Xiaomi näytön vaihdot alk. 109€

Laitteen huolto kirjataan kirjaahuolto.fi sivuston kautta. 

Jos teillä ei ole vielä kirjaahuolto -tunnuksia, olettehan yhteydessä sähköpostilla kauppiastuki@resete.fi tunnusten luomista varten ja saatte tarvittavat ohjeet huoltotöiden kirjaamiseen ja lähettämiseen. 

Laitteet voi toimittaa huoltoon myös verkkokauppamme kautta.

Myymälälaatikon noudon tilaus tapahtuu automaattisesti kun huollonkirjausportaalista on tulostanut rahtikirjan. Jos tarvitsette ohjeet myymälälaatikon käyttöä varten voitte olla yhteydessä kauppiastuki@resete.fi

Jotta voitte käyttää kirjaahuolto.fi -portaalia, tulee myymälällä olla asiakkuus Resetellä. Voitte olla yhteydessä kauppiastuki@resete.fi asiakkuuden perustamiseen liittyen ja pyytää samalla kirjaahuolto.fi -portaalin tunnukset. 

Yleensä laitevalmistajan ohjeistus on, että samasta viasta laitetta huolletaan korkeintaan kolme kertaa. Mikäli ongelma tämän jälkeen toistuu, laitteesta voidaan tehdä valmistajalle tuotehyvityspyyntö. 

Mikäli valmistaja hyväksyy tuotehyvityspyynnön hyvitetään laite tukkurille ja hyvitys etenee sieltä jälleenmyyjän kautta asiakkaalle.

Tiedustelut tukkurilta voi tehdä RMA-numerolla, joka on ilmoitettu huoltoraportissa.

Varaosatilauksen voi tehdä sähköpostilla kauppiastuki@resete.fi ja selvitämme varaosan saatavuuden ja hinnan. Toimituskulu 12,40€/lähetys lisätään hintaan. 

Voimme toimittaa ainoastaan varaosia, jotka eivät vaadi huoltotyötä/asennusta laitteeseen. 

Kysyttävää Reseten yrityspalveluista?
Ota yhteyttä:

Basil Nykänen

B2B Account Manager
040 848 0130
basil.nykanen@resete.fi